Конституційна реформа

Перегляд кроків та подій

Оберіть період часу і дізнайтеся які події та рішення відбулися вже і які ще попереду

Конституційна реформа

Конституційна реформа в Україні є справою винятково українського суспільства. Питання конституційної реформи щодо державного усторою та форми правління не можуть бути предметом жодних міжнародних переговорів і угод. Втім Україна як член Ради Європи має зобов'язання щодо захисту прав людини, утвердження верховенства права та демократії. З цього випливають вимоги щодо процесу конституційної реформи. Вона має відбуватися легітимно, прозоро та в інтересах суспілсьтва. Бути членом Ради Європи означає щиро  та  ефективно співпрацювати в  досягненні  мети  Ради Європи. Метою Ради Європи, як зазначено в її Статуті, є досягнення  більшого  єднання  між  її членами  для  збереження та втілення в життя ідеалів і принципів, які  є  їхнім  спільним  надбанням,  а  також   сприяння   їхньому економічному та соціальному прогресу.
З підписанням Угоди про Асоціацію з ЄС Україна досягла ще більшого єднання із європейською спільнотою та створила механізми сприяння належного проведення реформ в Україні. В тому числі і насамперед - конституційної.  
Рекомедації ПАРЄ та Венеціанської комісії, хоча й не носять обов'язкового характеру, є об'єктивним критерієм, який дозволяє виміряти наскільки конституційна реформа в Україні відповідає духу права та інтересам суспільства, а не політиків.

Пов'язані Рекомендації

29
Позбавити Верховну Раду можливості переводити суддів.
37
Надати судді лише функціональний імунітет (імунітет від звинувачення за дії, вчинені у процесі виконання суддівських функцій).
38
Передати від Верховної Ради до Вищої ради юстиції повноваження з позбавлення імунітету судді.
48
Установити мережу судів загальної юрисдикції, їх утворення, реорганізацію чи ліквідацію на рівні закону.
65
Запровадити інститут повної конституційної скарги до Конституційного Суду в усіх випадках вчинення порушення прав людини індивідуальними актами органів, рішення яких є предметом перегляду у Конститутуційному Суді.
66
Визнати юрисдикцію Міжнародного кримінального суду на конституційому рівні.
78
Забезпечити призначення Генерального прокурора безстроково або на відносно тривалий термін без можливості поновлення наприкінці цього терміну. Період його діяльності на посаді не повинен збігатися з терміном роботи парламенту.