Конституційна реформа

Перегляд кроків та подій

Оберіть період часу і дізнайтеся які події та рішення відбулися вже і які ще попереду

Конституційна реформа

Конституційна реформа в Україні є справою винятково українського суспільства. Питання конституційної реформи щодо державного усторою та форми правління не можуть бути предметом жодних міжнародних переговорів і угод. Втім Україна як член Ради Європи має зобов'язання щодо захисту прав людини, утвердження верховенства права та демократії. З цього випливають вимоги щодо процесу конституційної реформи. Вона має відбуватися легітимно, прозоро та в інтересах суспілсьтва. Бути членом Ради Європи означає щиро  та  ефективно співпрацювати в  досягненні  мети  Ради Європи. Метою Ради Європи, як зазначено в її Статуті, є досягнення  більшого  єднання  між  її членами  для  збереження та втілення в життя ідеалів і принципів, які  є  їхнім  спільним  надбанням,  а  також   сприяння   їхньому економічному та соціальному прогресу.
З підписанням Угоди про Асоціацію з ЄС Україна досягла ще більшого єднання із європейською спільнотою та створила механізми сприяння належного проведення реформ в Україні. В тому числі і насамперед - конституційної.  
Рекомедації ПАРЄ та Венеціанської комісії, хоча й не носять обов'язкового характеру, є об'єктивним критерієм, який дозволяє виміряти наскільки конституційна реформа в Україні відповідає духу права та інтересам суспільства, а не політиків.

Пов'язані Рекомендації

1
Створити незалежний від виконавчої та законодавчої влади орган, який би відповідав за призначення та кар'єру суддів.
2
Об’єднати Вищу раду юстиції і Вищу кваліфікаційну комісію суддів України. Проте якщо дві інстанції все-таки будуть збережені кожна з них повинна бути незалежною.
3
Передбачити, що більшість членів Вищої ради юстиції чи принаймні істотну її частину складають судді обрані суддями.
4
Скасувати систему, яка передбачає залучення законодавчих або виконавчих органів до процесу обрання суддів (до ради юстиції). Має бути виключено також втручання судової ієрархії в процес обрання.
5
Забезпечити обрання членів ради юстиції (суддів), що не є суддями, серед інших видатних юристів, університетських професорів з певним стажем перебування на посаді чи звичайних громадян. Сучасний менеджмент судової системи може вимагати широкого внеску членів, що мають досвід поза правовою сферою ...
23
Забезпечити лише церемоніальну роль Президента у призначенні і звільненні суддів.
24
Збільшити віковий ценз та стаж в галузі права, який необхідний для зайняття посади судді.