Провести істинну і всеосяжну конституційну реформу з дотриманням конституційно встановленої процедури, на основі демократичної участі всіх суб'єктів суспільства.

Пов'язані оцінки виконання

31.05
42
01.04
42

1 квітня народні депутати України внесли Проект закону про внесення змін до статті 78 Конституції України щодо створення політичних передумов для стабільної та ефективної роботи Кабінету Міністрів України.

Внесений законопроект передбачає точкову зміну до Конституції без врахування необхідності проведення комплексної всеосяжної конституційної реформи спрямованої на посилення парламентаризму. Проект підготовлений без участі громадян на догоду  тимчасовій політичній ситуації. 

31.03
50

Верховна Рада на позачерговій сесії попередньо схвалила Законопроект "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)". Це рішення парламенту було прийнято за наслідками суспільного обговорення й з урахуванням позиції експертів, хоча й не повною мірою. 

31.01
47
18.01
47

18 січня 2016 року група нардних депутатів зареєструвала законопроект "Про проецедуру підготовки нової Конституції України".

Законопроект встановлює процедуру реалізації права громадян змінювати конституційний лад в Україні, яке закріплено у статті 5 Конституції. 

31.12
44

Верховна Рада на позачерговій сесії попередньо схвалила Законопроект "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації)". Це рішення парламенту було прийнято за наслідками суспільного обговорення й з урахуванням позиції експертів, хоча й не повною мірою. Водночас запропоновані зміни до Конституції не можна назвати всеосяжною конституційної реформою.

25.11
44

25 грудня Президент України вніс на розгляд Верховної Ради проект змін до Конституції України (щодо правосуддя)

Проект підготовано з залученням широко кола експертів з дотриманням конституційно встановленої процедури.

31.08
44

Верховна Рада на позачерговій сесії попередньо схвалила Законопроект "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації)". Це рішення парламенту було прийнято за наслідками суспільного обговорення й з урахуванням позиції експертів, хоча й не повною мірою. Водночас запропоновані зміни до Конституції не можна назвати всеосяжною конституційної реформою.

22.08
38
28.03
38

Президент розпочав процес формування Конституційної Комісії 

28.02
7
27.11
7

З початком роботи Верховної Ради нового скликання президентський законопроект конституційних змін вважається відкликаним, оскільки не був проголосований у першому читанні попереднім скликанням Парламенту. Відтак у розрізі законопроекту стан справ повертається становища, яке було перед внесенням законопроекту 26 червня.

Коаліційна угода містить зобов'язання провести конституційну реформу відповідно до встановлених критеріїв. Втім, як для коаліційної угоди, формулювання зобов'язання конституційної реформи є нечіткими і декларативними. 

31.10
20
26.06
20

Президент вніс законопроект конституційних змін, що по суті є ініціативою конституційної реформи. Втім старт конституційної реформи не відповідає цілковито критеріям "істиної та всеосяжної конституційнойної реформи" та "демократичної участі всіх суб'єктів суспільства" як за змістом запропонованих змін, так і за процедурою. Детальніше у висновку

19.06
-64
04.03
-63

Тимчасова спеціальна комісія складається лише з представників парламентських фракцій та не включає представників незалежного експертного середовища. 

28.02
-64
23.02
-64

Прийнято Закон, внаслідок якого відбулося відновлення конституційних змін від 8 грудня 2004 року № 2222-IV. Це було необхідним для відновлення конституційного ладу, що існував до узурпації влади Януковичем. Однак зміна конституційного регулювання знову відбулася у спосіб, не передбаченим порядком внесення змін до Конституції. 

31.01
-75
31.12
-70

Станом на початок 2014 року Український народ перебував у процесі реалізації права на повстання. Як сказано у Загальній декларації прав людини «необхідно, щоб права людини були захищені правлінням права, аби людям не довелось вдаватися до повстання, як до останнього засобу проти тиранії і гноблення». Майдан об’єднав мільйони людей у прагненні відновити конституційний лад в Україні шляхом мирного спротиву. Чотири роки антиконституційної практики режиму Януковича призвели до таких подій.