Перегляд кроків та подій
Оберіть період часу і дізнайтеся які події та рішення відбулися вже і які ще попереду
Конституційна реформа в Україні є справою винятково українського суспільства. Питання конституційної реформи щодо державного усторою та форми правління не можуть бути предметом жодних міжнародних переговорів і угод. Втім Україна як член Ради Європи має зобов'язання щодо захисту прав людини, утвердження верховенства права та демократії. З цього випливають вимоги щодо процесу конституційної реформи. Вона має відбуватися легітимно, прозоро та в інтересах суспілсьтва. Бути членом Ради Європи означає щиро та ефективно співпрацювати в досягненні мети Ради Європи. Метою Ради Європи, як зазначено в її Статуті, є досягнення більшого єднання між її членами для збереження та втілення в життя ідеалів і принципів, які є їхнім спільним надбанням, а також сприяння їхньому економічному та соціальному прогресу.
З підписанням Угоди про Асоціацію з ЄС Україна досягла ще більшого єднання із європейською спільнотою та створила механізми сприяння належного проведення реформ в Україні. В тому числі і насамперед - конституційної.
Рекомедації ПАРЄ та Венеціанської комісії, хоча й не носять обов'язкового характеру, є об'єктивним критерієм, який дозволяє виміряти наскільки конституційна реформа в Україні відповідає духу права та інтересам суспільства, а не політиків.
Пов'язані Рекомендації
Створити незалежний від виконавчої та законодавчої влади орган, який би відповідав за призначення та кар'єру суддів.
Об’єднати Вищу раду юстиції і Вищу кваліфікаційну комісію суддів України. Проте якщо дві інстанції все-таки будуть збережені кожна з них повинна бути незалежною.
Передбачити, що більшість членів Вищої ради юстиції чи принаймні істотну її частину складають судді обрані суддями.
Скасувати систему, яка передбачає залучення законодавчих або виконавчих органів до процесу обрання суддів (до ради юстиції). Має бути виключено також втручання судової ієрархії в процес обрання.
Забезпечити обрання членів ради юстиції (суддів), що не є суддями, серед інших видатних юристів, університетських професорів з певним стажем перебування на посаді чи звичайних громадян. Сучасний менеджмент судової системи може вимагати широкого внеску членів, що мають досвід поза правовою сферою ...
Забезпечити лише церемоніальну роль Президента у призначенні і звільненні суддів.
Збільшити віковий ценз та стаж в галузі права, який необхідний для зайняття посади судді.
Усунути Верховну Раду від призначення суддів.